Mijn Communities
Help

Veel gestelde vragen - Activeren account

10-05-2021 17:51 (Bijgewerkt op 23-01-2022)
  • 0 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 18877 Weergaven

Q: Waarom moet ik een nieuw account aanmaken?

A: Per 1 juli 2021 kun je niet meer met je oude account inloggen en is de nieuwe manier van inloggen in Youforce extra beveiligd met een 2-factor authenticatie. We hebben het “nieuwe inloggen” al bijna twee jaar beschikbaar en gaan de huidige manier van inloggen (dus zonder de 2e factor) op 1 juli aanstaande deactiveren. Het nieuwe inloggen vereist niet alleen een wachtwoord (iets dat je weet), maar ook een 2e factor (iets wat je hebt).

Q: Wat gebeurt er als ik kies voor “ik doe het later”?

A: Je logt dan nog in op de oude manier. Dat is nog mogelijk tot 1 juli 2021. Als je na die datum nog geen account hebt aangemaakt dan kan alleen nog de Youforce beheerder binnen je organisatie een nieuw account voor je aanmaken.

Q: Ik krijg de melding dat ik al een nieuw account heb, maar wat zijn de gebruikersnaam en wachtwoord van dat account?

A: Als je op de button klikt om naar het nieuwe inloggen te gaan, dan wordt je doorverwezen naar het inlogscherm. Via deze pagina kun je je gebruikersnaam opvragen of je wachtwoord resetten met behulp van het herstel e-mailadres dat je bij het maken van het account hebt opgegeven.

Q: De gebruikersnaam die ik wil kiezen bestaat al, waarom moet ik een andere kiezen?

A: De gebruikersnaam is een uniek gegeven en deze is waarschijnlijk al eerder door iemand anders gekozen. Je moet dus een andere gebruikersnaam kiezen voor het nieuwe account. Mocht je deze later vergeten zijn dan is deze altijd weer op te vragen via de nieuwe login pagina.

Q: Geldt dit ook voor professionals?

A: Nee, alleen voor managers en medewerkers die inloggen via https://login.youforce.biz . Professionals die met een certificaat inloggen worden pas op een later moment gemigreerd.

Publishing Date : 5/19/2021

Medewerkers