Mijn Communities
Help
Marco van den Anker
CONTRIBUTOR **

Verzuimregistratie in de App en HRSS | Verzuimmanagement 2.0

door Marco van den Anker

Wij hebben twee vragen over het gebruik en registreren van verzuim in de App

 

1. Bij ons kunnen zowel de manager als de medewerker een registratie ziekmelding doen in HRSS. Wij willen heel graag registratie verzuim aanbieden in de Youforce App. Echter is het (op dit moment) niet mogelijk om dit in de App aan te bieden voor de werknemer. Nu spelen wij met het idee om de verzuimregistratie (voor de manager) aan te bieden in de App en voor de medewerker in HRSS. Zijn er organisaties die zowel de registratie doen in de App als in HRSS. Ik heb namelijk ergens vernomen dat dit niet goed zou gaan.

 

2. Verzuim management 2.0

Wij werken met Verzuim management 2.0. Heeft dit nog invloed op de werking van de verzuimregistratie via de Youforce App. Zijn er organisaties die deze combinatie inmiddels gebruiken? Wij zijn er benieuwd. 

 

@Remco te Ronde ik heb gehoord dat Visma-Raet wel bezig is om in de App ook de medewerker de registratie te kunnen laten doen. Weet jij hier meer over? 

Wellicht heb jij ook meer informatie t.b.v. mijn bovenstaande vragen.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Groet,

Marco

 

 

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

Hallo @Marco van den Anker ,

 

  1. Ik heb af en toe gezien dat er organisaties zijn die het bewust toelaten om de registratie van ziekte te doen via de App & Self Service. In deze gevallen gaat het meestal alleen om een situatie waarbij er een specifieke verzuim rol is die het verzuim mag doen voor een deel van de organisatie. We hebben ook zo'n "recht" binnen de desktopversie van ziekteregistratie alleen geeft dit toegang tot de hele organisatie. Deze situatie komt niet zo vaak voor.
    Wat we wel veel zien is dat organisaties het "per ongeluk" toelaten. Men zet dan de App aan en vergeet dat Self Service ook nog aan staat. We zien dat dit vaak problemen geeft met dubbele registraties en zeker in jullie situatie waarbij zowel Medewerker als Manager het mag doen voorzie ik dan veel gevallen waarbij ze het beiden doen. Dit levert dan dubbele data en dat ga je als beheerder dan weer moeten corrigeren.
    Technisch gezien kan het dus, maar ik zou echt adviseren om het niet te doen.

  2. Het verzuim systeem dat je gebruikt heeft geen invloed op ziekteregistratie in de App. De App integreert de data gewoon netjes (en snel) naar HR Core en van daaruit gaat het op de "normale" manier naar het verzuim systeem. Er zijn zeker al klanten die nu ziekteregistratie in de App gebruiken i.c.m. Youforce Verzuim Management 2.0. Alleen de extra functionaliteit van bv het kunnen afronden van verzuimtaken in de app zal dan niet beschikbaar zijn, maar gewoon ziek & herstelmelden kan prima.

  3. We bieden nu al aan dat de medewerker inzicht heeft in het eigen verzuim. Ons plan is om dit jaar ook ziek & herstelmelden door de medewerker op te leveren. Dit heeft wat vertraging opgelopen door andere zaken die opgeleverd moesten worden, maar staat nog steeds op onze planning om ze sneller mogelijk dit jaar verder op te pakken & op te leveren.
Marco van den Anker
CONTRIBUTOR **

@Maarten VB  dank voor je snelle en uitgebreide reactie. Dit kan ik mooi terugkoppelen aan de organisatie.