Mijn Communities
Help
Sonja Elbers
CONTRIBUTOR **

Gewerkte dagen app - Optie woon-werk km eerste keuze maken

door Sonja Elbers
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij (Kempengemeenten) gebruiken sinds 1 januari 2024 de Gewerkte Dagen app. Het gebruikersgemak is zo goed, dat medewerkers té snel door de app heen gaan en per ongeluk thuiswerk declareren i.p.v. woon-werk kilometers. Hierdoor moeten er aan de achterkant vaak correcties plaatsvinden. Het idee is om niet "Thuiswerken" als eerste te tonen in het keuze menu, maar "Woon-werk km-vergoeding".  Als een medewerker dan direct begint met aanklikken van de dagen waarop hij naar zijn standplaats is gereisd, zijn dit automatisch de woon-werk kilometers.

@Tessa Tempel @Jose Berkers @tessavosters @MKox 

5 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Sonja Elbers, in het begin van de App hebben wij dit ook meegemaakt. Echter wordt het op alfabetische volgorde getoond was toen het antwoord.

tessavosters
CONTRIBUTOR *
door tessavosters

Dat is jammer! We zouden graag hebben dat dit wordt aangepast, aangezien dit nu erg vaak fout gaat. 

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

Misschien net als bij declaraties dat de meest gebruikte bovenaan komt te staan?

tolvander
CONTRIBUTOR *
door tolvander

Misschien is dit op te lossen door voor Woon-werk km vergoeding als omschrijving toe te voegen Kantoordagen-Woonwerk km vergoeding?

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎27-05-2024 15:47 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Met een glimlach lees ik je idee 😄
Dit is mij namelijk ook de allereerste keer gebeurt... Heel vaak getest tijdens de ontwikkeling van de functionaliteit, maar om een of andere reden dus ook verkeerd om ingediend.

En ik had zelfs maar 1 optie tot mijn beschikking, namelijk "Thuiswerken". Maar simpelweg - en per ongeluk - de kantoordagen als thuiswerkdagen aangemerkt...

Ik geloof er dan ook niet zomaar in dat de volgorde van de opties aanpassen, de fout van een medewerker oplost.
Daarnaast zal het ongetwijfeld zo zijn dat de nieuwe volgorde ook fouten veroorzaakt en er (andere) klanten zijn die van mening zijn dat deze nieuwe volgorde het probleem is.

Ik heb dus geen concrete plannen om de volgorde aan te passen.
Uiteraard lees ik wel met jullie mee om te zien wat jullie de beste oplossing vinden, en voor hoe belangrijk dit is ten opzichte van alle andere ideeen.